Син съм на шофьор на камион и това ме прави горд и морално отговорен към темата транспорт.
21.05.2019г., гр. София. Много шум се вдигна около новите правила за международните превози в ЕС. Как това ще се отрази на България и защо не бива да се допуска да бъдат приети от сегашния състав на Европейския парламент в този им вид? – мнение по темата даде кандидатът за евродепутат от БСП за България Крум Дончев в интервю за Епицентър.
„Българският транспортен бранш няма да се предаде пред неправдата и опитите да бъде ограбен, заради некомпетентността на политически чиновници. Създаването на хаос и напрежение между работодателя и работника е политически похват на чиновническата стратегия, която обаче ще доведе до кризи, не само на територията на Източна Европа, но също така и на Западна Европа. Некомпетентността и липсата на прозорливост при вземането на решения от европейския чиновник, ще доведат до икономически срив на Европейския Съюз“ – категоричен бе Дончев в изказването си.
Уповавайки се на дългогодишния си опит в сектор Транспорт и Логистика кандидатът за евродепутат сподели експертното си мнение и даде светлина върху значими за транспортния бранш въпроси, които до този момент стояха недоизказани.
Дончев сподели, че основните приоритети пред българския транспортен отрасъл са четири и към настоящия момент според него от предходните правителства никой не е проявил необходимата политическа воля и не е приложил оптималните решения. Част от тях са: промяна на баланса между видовете транспорт, премахване на тесните места и участъци, поставяне на потребителите в центъра на транспортната политика с основен фокус мерките за безопасност по пътищата и намаляване на жертвите от катастрофи, както и управление на ефектите от глобализацията на транспорта.
„За да защитим и развием този така важен сектор в българската икономика са необходими действия от страна на държавата за преодоляването на така наречените бариери, които се поставят от страни членки на европейския съюз (Германия, Франция, като подобни мерки предстоят да се внедрят и от Австрия и Италия) към държавите с по-ниска себестойност на услугата, а това са най-вече източно-европейските държави, в това число и България. Мога смело да заявя, че моето политическо обкръжение разполага както с реална, далновидна визия за необходимите конкретни стъпки, така и с подготвен експертен състав, който да ги реализира“ – изрази мнението си кандидатът за ЕП от левицата Дончев.
По така наболялата тема касаещапакет „Мобилност“ Дончев е категоричен, че „Това е повърхностното наименование на опит за грабеж на икономики и техните естествено развити дейности. При така направените предложения от страните на Западна Европа, ясно се вижда, че те дори нямат представа колко негативно ще се отрази в близко бъдеще всичко това на собствените им икономики, а именно нивото на инфлация, която ще сполети тези държави ще бъде неимоверно високо и то без никакъв прираст в реалната покупателна способност на хората.“
Крум Дончев сподели още, че според него след прехвърлянето на транспортния ни бранш в Западна Европа, ще станем свидетели на изключителен ръст на цената на транспортната услуга, в следствие на много по високите такси и данъци, които браншът ще се наложи да плаща.
„Ще станем свидетели на изключителна загуба на конкурентоспособност при производителите на стоки, които търгуват на локалните и международните пазари, а оттам ще бъдат засегнати и всички останали сектори на икономиката. За България и страните от източноевропейския блок, това ще бъде пагубно. Нашите работодатели и нашите шофьори, както и изобщо хората на труда, не са и няма да бъдат инструмент за популизъм в ръцете на европейския чиновник. Категорично заставам против подобни чиновнически тези и похвати, защото преди всичко ние сме хора, които сме приели принципите на съюза и неговите изначални ценности, като равенство, демокрация, общ пазар, мир чрез общ икономически просперитет и всичко това за хората.“ – сподели в заключение по темата Дончев.